уторак, 10. децембар 2013.

Kuvarice manje zbori (da ti ručak ne zagori)

Oduvek sam mislila da na svetu ne postoji iritantnija osoba od Džejmija Olivera. Ako i postoji, on je bar u top 10. Al' ne lezi vraže, iz godine u godinu sve je više samozvanih kulinarskih majstora. Sve se više nešto kao "špikuje-marinira-posipa vilinskim prahom"... I ceo svet mora da zna kad je "domaćica" odlučila da zavrne rukave, opaše kecelju i isproba neki od "Debeli i srećni" recepata. Tako na dragom nam fejsu svakodnevno osvane bar nekoliko "profi" slika, sa podnaslovom "Sarmaaaa", "Kifleee" ili ti "Izvol'te na krofneeee". To su tradicionalisti. Oni malo maštovitiji sve će učiniti da zadive masu svojim dimljenim lososom punjenim očima alpskog jednoroga, iznutricama jaka u sosu od pečuraka iz Zemlje čuda i naravno... tiramisuuu (dok izgovaraš ovo, skupiš usta da budu samo tačkica i obavezno dodaš nevešt francusko-italijanski akcenat)... Najsnobovskiji naziv za najgluplji kolač koji je ikada mogao postati popularan. Posle mafina od brusnica, dobro. Onda se tu nađe gomila lajkova i pohvala u stilu "lepa, pa još domaćica", al' neprevaziđeni su oni što vole da se sami pozivaju ili još bolje da se nadrndaju što nisu pozvani: "Ccccc, praviš pečene ševe, a ni ne zoveš". Evo, samo tebe čekam, ti, neznani prijatelju sa fejsbuka, baš sam razmišljala o tome da postavim još jedan tanjir i pozlaćeni escajg, za slučaj da Vaša ekselencija dozvoli sebi da dođe... Mrš!
Veće zlo od žene koje se hvale svojim kulinarskim umećem su muškarci koji rade isto. Posebno oni koji su ubeđeni da im je taj dar bogom dan, i da niko, pobogu, to ne radi bolje od njih. Mislim, sjajno je što ti između sto poslova i "sedam gladnih usti" uspeš ponešto da zabućkaš svaki dan, al' kad JA skuvam... pa to je da umreš pa da vaskrsneš samo da uzmeš još malo. Ja sam stvaralac sarme, imam autorska prava na prebranac, a tek kupus kad napravim... ma, šta da ti pričam... POVRAĆ!
Ja ne znam kako su babe naše uspele da od'rane tol'ke porodice bez fejsa. Lepo mi nije jasno kako su uopšte mogle da skuvaju ručak, a da sva mnogobrojna rodbina ne bude obaveštena o tome. Supe, mesa, sosa i krompira, bez izuzetka. Posle ručka gibanice s makom, pa se odvališ k'o krmača. Pa subotom čakČire krompira i slanina na Š, pa taške s pekmezom, pa čikovi... I 'oćeš da se raspadneš redovno, duša bi jela, al' neće stomak...
A ti mi se sad tu uskurčio, neki si mi kuvar... tiramisu...

Нема коментара:

Постави коментар