петак, 25. новембар 2022.

Kopačke o klin

 


Dođe tako čovek u neke godine kad mu počnu misli lutati na milion strana. Valjda zbog milijardi informacija koje je za života pohranio u mozgu, pa počne od "šta je ono danas bilo za doručak?" a stigne do "sećam se da je onomad u obdaništu bilo 'leba i masti, isto je bio petak". Napunio se hard, pa ne može da bekapuje novo, dok ne izbriše nešto staro. Ne ja, ja sam još mlada, nego čovek. 

     Gledala sam sinoć ovaj pokušaj fudbala (ili što moj ćale voli da kaže "udupe kónja"). Gledam ih kako se tamo prevrću siroti, u jednom momentu uhvatim sebe da već 10ak minuta samo posmatram sudiju. Dugo već, dok gledam one dokumentarce o preživljavanju, razmišljam o tome šta se dešava iza kamere. Onaj propinje po nekom kijametu (k'o da ga neko ister'o iskuće), jede neku glistu što je naš'o u cipeli, bori se sa aždajom i raduje se kad nađe neku zečiju rupu da spava, a ja sve vreme mislim "A di je snimatelj?! I on to sve isto radi, samo još nosi i opremu! I još ga ne slikaju!" Na sudiju do sad nisam obraćala pažnju (osim u situacijama "Mater, sudija!"). Sinoć gledam, trčkara nešto, pazi da ne smeta, ovi tamo padaju, pljuju... Šta li on tu može da vidi, da mi je znati?! Onda je jedan zabo jednog drugog laktom po sred face, zabolelo i mene. Opet se setim moje babe i kako je ona gledala utakmice: "Juuu, ju ju ju, cccc, gle kako ga bole! Juu, da ga mati vidi! Ne bi on meni igr'o, gle kako ga je brečio dooole!" I onda me k'o sekirom po glavi (u zelenoj travi) tresne misao da su oni svi mlađi od mene. Svi! Čak i onaj što sam rekla "Ma ovaj je mator, bre, taj igra već sto godina" - guglam, i taj mlađi. I to dooobro mlađi! Guglam i sudiju. Sudija je stariji. Dobro je, možda sam "okačila kopačke o klin", al' još mogu da budem sudija. I selektor. Mlada sam još, sve je kako treba.

    Otvorim pivo da nazdravim tome. Posle ću premotati Slagalicu, vesti neću gledati, to gledaju stari. Ne znam šta bi mogli sutra za ručak, šta je danas bilo? A da, setila sam se, lepo kažem da sam mlada. Ionako su "godine samo broj, nikad neću biti žena svojih godina" i sve ostale fil gud fraze. Šta sam ono počela da pričam? 

Нема коментара:

Постави коментар